Binele atrage dupa sine tot bine sau dupa cum spune proverbul „Dupa fapta si rasplata”, va reamintim ca, atunci cand compania pe care o reprezentati decide sa efectueze o sponsorizare in scopuri caritabile, statul ofera anumite beneficii fiscale.

II incurajam pe toti partenerii nostri sa sustina actiuni de responsabilitate sociala prin sponsorizari si parteneriate, mai ales prin a redirectionarea a 20% din impozitul anual pe profit.


Prin redirectionarea a 20% din impozitul anual pe profit puteti contribui la sustinerea programelor de responsabilitate sociala pentru diverse grupuri defavorizate.
Daca doriti sa sustineti o organizatie non-profit, va confirmam ca pe langa binele pe care il faceti si capitalul de imagine castigat, din punct de vedere fiscal, persoanele care incheie contracte de sponsorizare au urmatoarele beneficii:

1. Sponsorizarea acordata diminueaza impozitul pe profit datorat catre stat pentru anul in care aceasta este efectuata, in limita minima prevazuta de Codul Fiscal, respectiv:
- 5‰ din CA
- 20% din impozitul anual pe profit datorat;

2. Sponsorizarea acordata peste limitele prevazute anterior, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Chiar daca societatea nu are profit poate acorda sponsorizari si va reporta suma acordata pentru a fi dedusa din impozitul pe profit in urmatorii 7 ani consecutivi;

3. Persoanele fizice autorizate pot acorda sponsorizare in aceleasi conditii juridice, iar limita sumei admisa la deducerea din impozitul datorat catre stat este de 5% din baza rezultata ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile (altele decat cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale).

Ce este din punct de vedere legal sponsorizarea

SPONSORIZAREA este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati  fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti.
  
La momentul efectuarii unei sponsorizari trebuie avute in vedere urmatoarele elemente:
  •  este obligatorie incheierea unui contract de sponsorizare, in forma scrisa, cu respectarea prevederilor legale (Legea sponsorizarii);
  •  sponsorizarea se poate  acorda in bani si/sau natura;
  •  sponsorizarea acordata in natura, trebuie evaluata la valoarea sa reala si mentionata in contract;
  •  bunurile acordate in cadrul actiunilor de sponsorizare nu sunt purtatoare de TVA daca valoarea totala a bunurilor acordate in cursul unui an calenndaristic se incadreaza in limita a 3 la mie din cifra de afaceri constitutita din operatiuni taxabile (nu se iau in calcul bunurile pentru care TVA nu a fost dedusa);
  • orice persoana fizica sau juridica din Romania sau din strainatate poate fi Sponsor.

Aspecte de retinut!
  1. Beneficiile fiscale se aplica doar societatilor platitoare de impozit pe profit si Persoanelor Fizice Autorizate, nu si microintreprinderilor;
  2.  Beneficiile fiscale nu se acorda daca intre societatea care sponsorizeaza si entitatea sponsorizata sunt relatii de afiliere;
  3.  Sponsorizarea nu te costa nimic!
Any presented information is general and is not meant to address the specific conditions of a particular individual or legal person. Although we try to provide accurate and up-to-date information, there is no warranty that such information is accurate at the time of its receipt or that it continues to be accurate. No action should be taken based on this information without relevant professional assistance following a careful examination of the circumstances that are typical of a particular state of affairs.