-
Modificari privind taxa clawback
A fost publicata Ordonanta de urgenta nr. 100 din 14 decembrie 2017 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1006 din 19 decembrie 2017) pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii.
Detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, care sunt persoane juridice romane, precum si detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, care nu sunt persoane juridice romane, prin reprezentantii legali ai acestora, nu datoreaza contributia trimestriala pentru valoarea consumului centralizat aferenta medicamentelor derivate din sange uman sau plasma umana, suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii. Lista medicamentelor derivate din sange uman sau plasma umana se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2018, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate transmite in format electronic, in primele 5 zile lucratoare a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care datoreaza contributia, valoarea aferenta consumului centralizat de medicamente care include si TVA suportat din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii, pe baza raportarilor transmise de casele de asigurari de sanatate, conform datelor inregistrate in platforma informatica a asigurarilor sociale de sanatate.
-
Registrul de evidenta fiscala pentru persoane fizice
Ordinul nr. 3254 din 19 decembrie 2017 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 10 din 05 ianuarie 2018) privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice.
Registrul de evidenta fiscala trebuie tinut si completat de persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente.
Persoanele fizice pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real, in baza datelor din contabilitate, au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala integral, in conformitate cu prevederile ordinului.
Persoanele fizice pentru care venitul net anual se stabileste pe baza normelor de venit au obligatia sa completeze in Registrul de evidenta fiscala numai partea referitoare la venituri.
Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala pot completa in Registrul de evidenta fiscala numai partea referitoare la venituri sau isi pot indeplini obligatiile declarative direct pe baza documentelor emise de platitorul de venit. Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala si au optat pentru stabilirea impozitului ca impozit final, potrivit prevederilor art. 73 din Codul fiscal, nu au obligatia de completare a Registrului de evidenta fiscala.
Registrul de evidenta fiscala are ca scop inscrierea informatiilor care stau la baza determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprins/cuprinse in Declaratia privind venitul realizat din Romania.
Inregistrarea venitului brut anual in registru se efectueaza in functie de natura activitatii, pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit.
Cheltuielile deductibile anual se evidentiaza in registru, dupa caz, in functie de natura acestora, pe fiecare sursa din fiecare categorie de venit, astfel incat sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania.
Contribuabilii pot tine Registrul de evidenta fiscala in forma scrisa sau electronica, cu respectarea modelului si continutului prevazute in anexa nr. 1 la ordin.
Registrul de evidenta fiscala se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, fara a se lasa randuri libere, completandu-se cate o fila din modelul prevazut in anexa nr. 1, dupa caz, pentru fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit.
Registrul de evidenta fiscala se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului/sediul asocierii, fie in forma scrisa, fie in format electronic.
-
Modificarea declaratiilor 101 si 120
Ordinul nr. 4160/2017 din 28 decembrie 2017(Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 14 din 08 ianuarie 2018) prin care se modifica formatul declaratiilor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", precum si instructiunile de completare ale acestora.
Schimbarile au fost generate de modificarile aduse Codului fiscal prin O.U.G. nr. 3/2017, precum si de O.G. nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA.
Astfel a fost necesara completarea formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" cu indicatori privind impozitul pe profit scutit pentru activitati de cercetare-dezvoltare, potrivit art. 22^1 din Legea nr.227/2015 si reducerea de 5% a impozitului pe profit in cazul persoanelor impozabile care opteaza pentru plata defalcata a TVA.
Totodata, au fost completate formularele 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", cu rubricile necesare indeplinirii de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadei in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Noul model al formularelor se foloseste incepand cu declararea obligatiilor anuale aferente anului fiscal 2017.
-
Registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice
Ordinul nr. 4156 din 28 decembrie 2017 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 28 din 12 ianuarie 2018) pentru aprobarea informatiilor continute in Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Prin ordin se aproba procedurile de lucru privind Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, avand ca deziderate urmatoarele:
a) combaterea riscurilor de neconformare fiscala;
b) simplificarea procedurilor si sporirea competitivitatii fiscale a mediului de afaceri;
c) cresterea calitatii serviciilor oferite contribuabililor;
d) dezvoltarea canalelor informatice de interactiune cu contribuabilii.
Prin intermediul registrului se constituie o evidenta la nivel national a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care va permite:
a) identificarea unica a fiecarui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui numar format din 10 cifre, caruia i se asociaza istoricul aparatului de marcat electronic fiscal si care nu poate fi anulat/sters/realocat;
b) identificarea operatorului care functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre populatie;
c) colectarea de informatii despre starea de functionare a aparatului de marcat electronic fiscal si/sau a locului unde este amplasat/depozitat;
d) reducerea semnificativa a posibilitatilor de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat si, in consecinta, va limita potentialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor;
e) corelarea informatiilor fiscale si a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea efectuarii de analize relevante care sa vizeze conformarea operatorilor economici, dar si prevenirea si combaterea evaziunii fiscale;
f) diminuarea numarului de controale fiscale la contribuabilii onesti prin valorificarea rezultatele analizelor;
g) securizarea procedurii ca urmare a autentificarii cu certificat digital in vederea transmiterii informatiilor.
De asemenea, se contribuie semnificativ la reducerea birocratiei si optimizarea rersurselor ANAF prin:
a) comunicarea electronica a informatiilor din registrul national de evidenta;
b) simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
c) degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali in privinta procedurii de declarare si inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
-
Modificare produse si servicii agricole cu cota de TVA de 9%
A fost publicat Ordinul nr.3132/472/2018 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 49 din 18 ianuarie 2018) al ministrului finantelor publice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale privind aplicarea cotei reduse de TVA de 9% pentru livrarea de ingrasaminte si de pesticide utilizate in agricultura, seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii, precum si pentru prestarile de servicii de tipul celor specifice utilizate in sectorul agricol.
Ordinul aduce modificari in sensul aplicarii cotei reduse de 9% TVA si pentru urmatoarele prestari de servicii si livrari de bunuri.
Servicii:
• Dezinfectia, dezinsectia si deratizarea in crame, depozite de pastrare a legumelor si fructelor;
• Plantat culturi horticole vita-de-vie, pomi;
• Defrisare plantatii viticole si pomicole;
• Instalare sistem de sustinere, conducere si palisaj in plantatii viticole si pomicole;
• Instalare sistem de irigare/fertirigare in plantatii viticole si pomicole;
• Instalare sistem de protectie antigrindina si antiploaie in plantatiile viticole si pomicole;
• Infiintarea si mentinerea registrelor genealogice ale raselor de animale;
• Determinarea calitatii genetice a animalelor;
• Lucrarile specifice domeniului imbunatatirilor funciare prevazute de Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 157/2011.
Bunuri:
• Pesticide care se incadreaza la codurile NC 3808 59, NC 3808 61, NC 3808 62 si NC 3808 69;
• Seminte si alte produse agricole destinate insamantarii sau plantarii care se incadreaza la codul NC 1207 7000 (seminte de pepene).
-
Lege privind completarea Codului de procedura fiscala
Legea nr. 30 din 15 ianuarie 2018 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr.49 din 18 ianuarie 2018) pentru completarea art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Incepand cu 1 aprilie 2018, administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean sau al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
-
Anularea unor obligatii fiscale
A fost publicata Legea nr. 29/2018 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 52 din 18 ianuarie 2018) privind anularea unor obligatii fiscale.
Conform prezentei legi se anuleaza din oficiu urmatoarele obligatii fiscale:
• Diferentele de impozit pe venit, diferentele de contributii sociale si obligatiile fiscale accesorii aferente acestora stabilite prin decizii de impunere ca urmare a inspectiilor prin care au fost reincadrate veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal al persoanelor fizice, in venituri din activitati independente, obtinute pana la data de 1 iunie 2017 si neachitate pana la data intrarii in vigoare a acestei legi (21 ianuarie 2018);
• Diferentele de TVA, precum si accesoriile aferente acestora, pentru perioadele fiscale anterioare datei de 31 decembrie 2016, stabilite prin decizie de impunere ca urmare a depasirii plafonului de scutire de 220.000 RON, in cazul activitatilor de productie agricola, inclusiv activitatilor de transformare a produselor agricole sau furnizarii de servicii agricole prin munca manuala proprie si/sau echipamente specifice, desfasurate de catre persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu sediul activitatii economice in Romania.
In cazul in care nu au existat decizii de impunere privind reincadrarea veniturilor din transferul proprietatilor imobiliare (pana la data de 1 iunie 2017) sau decizii de impunere cu privire la stabilirea TVA in cazul activitatilor agricole (pana la data de 31 decembrie 2016), obligatiile fiscale aferente nu se mai calculeaza.
Persoanele care au efectuat plata obligatiilor fiscale pentru care aceasta lege prevede anularea, au dreptul la restituirea sumelor achitate, conform unui ordin al Presedintelui ANAF care se va emite in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
-
Scutire impozit pe salariu pentru IT
A fost publicat Ordinului nr. 3337 din 14 decembrie 2017 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 52 din 18 ianuarie 2018) privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator.
Angajatii operatorilor economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor daca sunt indeplinite cumulativ conditiile mentionate mai jos.
Pot beneficia de scutirea de impozit cetatenii romani si cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene ale caror diplome sunt echivalente sau recunoscute, prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, avand:
• Diplome de nivel master obtinute ca urmare a absolvirii unui ciclu integrat de studii universitare de licenta si master sau cu diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta;
• Diploma de bacalaureat si care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate.
Conditiile ce trebuie indeplinite sunt:
a) posturile pe care sunt angajati corespund listei cuprinzand ocupatiile mentionate in anexa la ordin;
b) postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;
c) detin o diploma acordata dupa finalizarea unei forme de invatamant superior de lunga durata sau de scurta durata sau detin o diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, eliberata de o institutie de invatamant superior acreditata sau detin o diploma de bacalaureat si urmeaza cursurile unei institutii de invatamant superior acreditate si presteaza efectiv una dintre activitatile prevazute in anexa;
d) angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice venituri din activitatea de creare de programe pentru calculator destinata comercializarii;
e) veniturile anuale prevazute la lit. d) au o valoare de cel putin echivalentul in lei a 10.000 euro (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit.
Documentele justificative care se au in vedere la incadrarea persoanelor scutite de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor sunt: actul constitutiv, organigrama angajatorului, fisa postului, copia cu mentiunea "conform cu originalul" a diplomei, adeverinta care sa ateste faptul ca persoana urmeaza o forma de invatamant superior, in cazul in care angajatul detine diploma de bacalaureat, copia cu mentiunea "conform cu originalul" a contractului individual de munca, statul de plata intocmit separat, comanda interna care atesta solicitarea initierii procesului de creare de programe pentru calculator, balanta analitica in care sa fie reflectate distinct veniturile din activitatea de creare de programe pentru calculator.
Prevederile prezentului ordin intra in vigoare la data de 1 februarie 2018 si se aplica incepand cu veniturile aferente lunii februarie.
-
Modificari aduse situatiilor financiare si raportarilor contabile pentru 2017
A fost publicat Ordinul nr. 470/2018 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 66 din 23 ianuarie 2018) cu privire la principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.
Modificari aduse reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014
Se face completarea ca la prezentarea informatiilor nefinanciare este avuta in vedere Comunicarea Comisiei Europene “Ghid privind raportarea informatiilor nefinanciare (metodologia de raportare a informatiilor nefinanciare) (2017/C215/01)”, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Entitatile de interes care la data bilantului, depasesc criteriul de a avea un numar mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar includ in raportul administratorilor o declaratie nefinanciara care contine informatii privind cel putin aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita.
Se aduc modificari planului de conturi general prin schimbarea denumirii contului 8038 si au fost introduse conturi noi precum 6584 si 7586.
Modificari aduse reglementarilor contabile conforme IFRS aprobate prin OMFP 2844/2016
Se face aceeasi completare referitoare la prezentarea informatiilor nefinanciare de catre entitatile de interes public.
Planul de conturi este completat cu conturile 6584 si 7586.
Intocmirea situatiilor financiare / raportarilor contabile anuale
Aceste reglementari se aplica de catre urmatoarele categorii de entitati:
• Entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP nr. 1802/2014.
• Entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu IFRS, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin OMFP nr. 2844/2016;
• Entitatile fara scop patrimonial.
Societatile ale caror valori mobiliare au fost admise la tranzactionare in cursul exercitiului financiar 2017 intocmesc situatiile financiare anuale individuale in baza OMFP 1802/2014. Incepand cu exercitiul financiar al anului 2018, societatile ale caror valori mobiliare au fost admise la tranzactionare in cursul exercitiului financiar 2017 tin contabilitatea in baza prevederilor IFRS.
Sunt supuse auditului statutar entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii, in doua exercitii financiare consecutive:
• Totalul activelor: 16.000.000 lei;
• Cifra de afaceri neta: 32.000.000 lei;
• Numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
Sunt supuse auditului si situatiile financiare ale entitatilor de interes public. Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic determina criteriile pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar precedent si a indicatorilor determinati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare intocmite la finalul exercitiului financiare astfel ales si care se incheie la o data ulterioara datei de 1 ianuarie 2018.
Incetarea obligatiei de audiere se va face daca timp de doua exercitii financiare consecutive, nu sunt indeplinite doua dintre cele trei criterii.
Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sunt urmatoarele:
a) Situatiile financiare anuale si situatiile anuale simplificate, se depun la unitatile teritoariale ale MFP in termen de 150 de zile de la data la care se incheie exercitiul financiar. Astfel, pentru entitatile al caror an financiar corespunde cu anul calendaristic, termenul de depunere a situatiilor financiare anuale este 30 mai 2018;
b) Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial depun situatiile financiare anuale in termen de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana pe 30 aprilie 2018;
c) Subunitatile din Romania, care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate, cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, depun situatii financiare anuale incheiate la 31 decembrie la unitatile teritoariale ale MFP in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Acelasi termen se aplica si pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite de sediile permanente. Sediile permanente desemnate, depun situatiile financiare anuale la unitatea teritoariala unde acestea sunt inregistrate.
d) Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna in acest sens o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar (1 martie 2018).
e) Organizatiile fara scop patrimonial depun situatiile financiare in termen de 120 de zile de la finele exercitiului, respectiv pana la data de 30 aprilie 2018.
f) Persoanele care opteaza pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic au obligatia sa instiinteze in scris unitatea teritoriala a MFP despre exercitiul financiar ales, instiintare depusa in format electronic cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de inceputul exercitiului financiar ales sau in termen de 30 de zile calendaristice de la data infiintarii pentru persoanele nou-infiintate care opteaza pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic de la data infiintarii acestora.
Sistemul de raportare contabila anuala la 31 decembrie
Aceste reglementari se aplica de catre urmatoarele categorii de entitati:
• Entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, potrivit art. 27 alin. (3) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, indiferent de forma de organizare si forma de proprietate;
• Persoanele juridice aflate in lichidare, potrivit legii;
• Subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European;
• Persoanele juridice care sunt obligate sa aplice Reglementarile contabile conforme cu IFRS trebuie sa depuna si raportari contabile la 31 decembrie 2017, pe langa situatiile financiare anuale care au componentele prevazute de standardele IFRS.
Termenul de depunere a raportarilor anuale la 31 decembrie este:
• 90 de zile de la incheierea anului calendaristic in cazul persoanelor juridice aflate in lichidare (31 martie 2018);
• 150 de zile calendaristice de la incheierea anului calendaristic pentru restul entitatilor (30 mai 2018).
Entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic si care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 31 decembrie, precum si cele aflate in lichidare, potrivit legii, nu intocmesc raportari anuale la 31 decembrie, urmand sa depuna in acest sens la unitatile teritoriale ale MFP o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.
Depunerea la unitatile teritoriale ale MFP a declaratiilor entitatilor care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la data raportarii se efectueaza in termen de 60 de zile calendaristice de la incheierea anului calendaristic.
-
Procedura pentru restituirea sumelor platite in plus si nedeclarate
Ordinul nr. 187 din 22 ianuarie 2018 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 80 din 26 ianuarie 2018) pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare.
Prin ordin se reglementeaza modalitatea de restituire a sumelor platite la bugetul de stat in plus fata de obligatia legala ori a sumelor platite in vederea realizarii unei prestatii care nu a mai fost efectuata si pentru care nu exista obligatia de declarare, incasate/stabilite de autoritatile si institutiile public.
Pentru restituirea sumelor, solicitantii depun la autoritatea sau institutia publica ce nu a realizat prestatia solicitata ori la care au efectuat o plata in plus fata de obligatia legala o cerere de restituire a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare.
Cererea de restituire este insotita de copii ale documentelor de plata ale solicitantului si trebuie sa cuprinda o serie de alte documente doveditoare.
Autoritatea sau institutia publica verifica daca prestatia nu s-a realizat ori daca plata a fost efectuata necuvenit sau in cuantum mai mare decat obligatia legala si emite, in termen de 15 zile de la data depunerii cererii de restituire, o dispozitie de restituire.
Cererea si dispozitia de restituire se inainteaza, in termen de 3 zile de la aprobare, de catre autoritatea sau institutia publica, unitatii Trezoreriei Statului la care sunt arondate acestea, care va efectua efectiv restituirea dupa realizarea eventualelor compensari cu alte datorii cu care solicitantul figureaza in evidenta organului fiscal central.
In cazul solicitantilor persoane juridice, restituirea sumelor cuvenite se efectueaza numai prin decontare bancara, iar in cazul solicitantilor persoane fizice, restituirea se efectueaza fie in contul bancar indicat prin aceeasi modalitate de acestia, fie in numerar, pentru sume mai mici de 500 lei.
-
Modificarea termenului pentru depunerea declaratiei 600
A fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2 din 31 ianuarie 2018 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 95 din 31 ianuarie 2018) pentru prorogarea unor termene prevazute in Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Termenul de depunere pentru Declaratia 600 „Declaratie privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale si cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate” a fost prelungit.
Astfel, pentru anul 2018, termenul de depunere a Declaratiei 600 este 15 aprilie 2018.
Any presented information is general and is not meant to address the specific conditions of a particular individual or legal person. Although we try to provide accurate and up-to-date information, there is no warranty that such information is accurate at the time of its receipt or that it continues to be accurate. No action should be taken based on this information without relevant professional assistance following a careful examination of the circumstances that are typical of a particular state of affairs.