-
Reducerea taxei dividendelor, unul dintre cele mai importante evenimente fiscale ale anului 2016
Anul 2016 a adus beneficii fiscale legate de impozitarea dividendelor repartizate actionarilor/asociatilor, dividende aferente profitului obtinut in anii anteriori, care, potrivit Noului Cod Fiscal, a fost redus de la cota de 16%, la cota de 5%.
In anii anteriori impozitul pe dividende era taxat cu o cota de 16%, la care se adauga si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate obligatorii (CASS) de 5.5%, doar daca persoana fizica nu platea aceasta contributie ca urmare a obtinerii altor categorii de venituri (ex: venituri salariale). In cazul in care persoanei fizice ii era retinuta aceasta contributie ca urmare a obtinerii si a altor tipuri de venit, pentru veniturile obtinute din dividende avea obligatia sa plateasca doar impozitul anterior mentionat.
Dar, in 2016, cota de impozit pe dividende a fost redusa la 5%. In ceea ce priveste contributia pentru asigurarile sociale de sanatate obligatorii (CASS), pentru anul 2016 se aplica aceleasi prevederi valabile in perioada anterioara. Este important de precizat ca prevederile fiscale valabile in anul 2016 sunt aplicabile dividendelor aferente profitului obtinut in anii precedenti (2015, 2014, etc.) si nedistribuite.
Astfel, persoanele care au de repartizat dividende din anii precedenti si le vor distribui in anul 2016, vor plati 5% impozit pe venit si CASS in cota de 5.5%, doar daca nu obtin si alte venituri pentru care se datoreaza contributia asigurarii de sanatate.
Anul de “tranzit” 2016 al modificarilor fiscale a fost cel mai avantajos an pentru repartizarea dividendelor.
Incepand cu anul 2017, indiferent daca persoanele fizice care detin calitatea de asociati/actionari obtin si alte venituri pentru care platesc CASS, impozitul pe dividende va fi de 5% la care se va adauga 5.5% CASS, in total 10,5%. CASS pentru venituri din dividende se va datora incepand cu dividendele distribuite dupa data de 01.01.2017, exceptia fiind strict pentru anul 2016. Totusi, pentru veniturile din dividende, baza lunara de calcul a CASS nu va putea fi mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut in vigoare in anul pentru care se stabileste contributia.
-
Tichetele de masa motiveaza lunar peste 80% dintre salariatii romani
Tichetele de masa sunt un beneficiu extrasalarial scutit de taxe salariale si patronale. Prin acordarea tichetelor, companiile beneficiaza de o economie de aproape 40% comparativ cu un bonus in cash. Incepand din decembrie 2016, tichetele de masa ofera salariatilor o putere de cumparare mai mare deoarece valoarea exonerata este de 15 lei pe zi, per salariat, respectiv cca. 330 lei pe luna.
Calculati aici economiile realizate oferind tichete Chèque Déjeuner, in format electronic sau pe hartie.
Tichetul Cadhoc – cadoul preferat de salariati cu ocazia Craciunului
Prin tichetele cadou, angajatorul ofera salariatului libertatea de a-si alege cadoul preferat dintr-o retea diversificata de peste 55.000 magazine la nivel national. Logistica simpla, livrarea rapida si personalizarea tichetelor sunt avantaje suplimentare pentru care peste 70% dintre angajatori opteaza pentru acest tip de cadou.
Vestea cea buna adusa de Codul Fiscal 2016 este ca toti salariatii, precum si copiii lor minori, pot primi cate 150 de lei de persoana, scutiti de impozit si contributii salariale.
Ca exemplu, un salariat avand un copil minor primeste 150 lei aferenti lui si 150 lei pentru copil, in total 300 de lei.
Vizionati aici spotul Cadhoc pentru detalii suplimentare si exemple de acordare. Comandati tichete Cadhoc pana la 23 decembrie 2016 si puteti castiga unul dintre cele 10 premii a cate 600 de lei fiecare. Detalii aici
Any presented information is general and is not meant to address the specific conditions of a particular individual or legal person. Although we try to provide accurate and up-to-date information, there is no warranty that such information is accurate at the time of its receipt or that it continues to be accurate. No action should be taken based on this information without relevant professional assistance following a careful examination of the circumstances that are typical of a particular state of affairs.