Anul 2016 a adus beneficii fiscale legate de impozitarea dividendelor repartizate actionarilor/asociatilor, dividende aferente profitului obtinut in anii anteriori, care, potrivit Noului Cod Fiscal, a fost redus de la cota de 16%, la cota de 5%.
In anii anteriori impozitul pe dividende era taxat cu o cota de 16%, la care se adauga si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate obligatorii (CASS) de 5.5%, doar daca persoana fizica nu platea aceasta contributie ca urmare a obtinerii altor categorii de venituri (ex: venituri salariale). In cazul in care persoanei fizice ii era retinuta aceasta contributie ca urmare a obtinerii si a altor tipuri de venit, pentru veniturile obtinute din dividende avea obligatia sa plateasca doar impozitul anterior mentionat.
Dar, in 2016, cota de impozit pe dividende a fost redusa la 5%. In ceea ce priveste contributia pentru asigurarile sociale de sanatate obligatorii (CASS), pentru anul 2016 se aplica aceleasi prevederi valabile in perioada anterioara. Este important de precizat ca prevederile fiscale valabile in anul 2016 sunt aplicabile dividendelor aferente profitului obtinut in anii precedenti (2015, 2014, etc.) si nedistribuite.
Astfel, persoanele care au de repartizat dividende din anii precedenti si le vor distribui in anul 2016, vor plati 5% impozit pe venit si CASS in cota de 5.5%, doar daca nu obtin si alte venituri pentru care se datoreaza contributia asigurarii de sanatate.
Anul de “tranzit” 2016 al modificarilor fiscale a fost cel mai avantajos an pentru repartizarea dividendelor.
Incepand cu anul 2017, indiferent daca persoanele fizice care detin calitatea de asociati/actionari obtin si alte venituri pentru care platesc CASS, impozitul pe dividende va fi de 5% la care se va adauga 5.5% CASS, in total 10,5%. CASS pentru venituri din dividende se va datora incepand cu dividendele distribuite dupa data de 01.01.2017, exceptia fiind strict pentru anul 2016. Totusi, pentru veniturile din dividende, baza lunara de calcul a CASS nu va putea fi mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut in vigoare in anul pentru care se stabileste contributia.
In anii anteriori impozitul pe dividende era taxat cu o cota de 16%, la care se adauga si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate obligatorii (CASS) de 5.5%, doar daca persoana fizica nu platea aceasta contributie ca urmare a obtinerii altor categorii de venituri (ex: venituri salariale). In cazul in care persoanei fizice ii era retinuta aceasta contributie ca urmare a obtinerii si a altor tipuri de venit, pentru veniturile obtinute din dividende avea obligatia sa plateasca doar impozitul anterior mentionat.
Dar, in 2016, cota de impozit pe dividende a fost redusa la 5%. In ceea ce priveste contributia pentru asigurarile sociale de sanatate obligatorii (CASS), pentru anul 2016 se aplica aceleasi prevederi valabile in perioada anterioara. Este important de precizat ca prevederile fiscale valabile in anul 2016 sunt aplicabile dividendelor aferente profitului obtinut in anii precedenti (2015, 2014, etc.) si nedistribuite.
Astfel, persoanele care au de repartizat dividende din anii precedenti si le vor distribui in anul 2016, vor plati 5% impozit pe venit si CASS in cota de 5.5%, doar daca nu obtin si alte venituri pentru care se datoreaza contributia asigurarii de sanatate.
Anul de “tranzit” 2016 al modificarilor fiscale a fost cel mai avantajos an pentru repartizarea dividendelor.
Incepand cu anul 2017, indiferent daca persoanele fizice care detin calitatea de asociati/actionari obtin si alte venituri pentru care platesc CASS, impozitul pe dividende va fi de 5% la care se va adauga 5.5% CASS, in total 10,5%. CASS pentru venituri din dividende se va datora incepand cu dividendele distribuite dupa data de 01.01.2017, exceptia fiind strict pentru anul 2016. Totusi, pentru veniturile din dividende, baza lunara de calcul a CASS nu va putea fi mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut in vigoare in anul pentru care se stabileste contributia.
Any presented information is general and is not meant to address the specific conditions of a particular individual or legal person. Although we try to provide accurate and up-to-date information, there is no warranty that such information is accurate at the time of its receipt or that it continues to be accurate. No action should be taken based on this information without relevant professional assistance following a careful examination of the circumstances that are typical of a particular state of affairs.